Bol váš let spoločnosti Wizz Air zrušený alebo meškal 2 hodiny alebo viac? Potom máte nárok na odškodnenie až do výšky 600 eur na osobu.
O odškodnenie môžete požiadať priamo leteckú spoločnosť alebo jednoducho a bezplatne špecializované agentúry.
Odškodnenie podľa nariadenia ES č. 261 sa vzťahuje na všetky lety prevádzkované spoločnosťou Wizz Air.
Výnimkou je špeciálne vytvorená jednotka Wizz Air Abu Dhabi, ktorá formálne sídli v Spojených arabských emirátoch. Lety tejto leteckej spoločnosti (kód letenky "5W") podliehajú odškodneniu len pri odlete z letiska v rámci EÚ.
Oneskorený let so spoločnosťou Wizz Air
Ak máte na letisku odletu meškanie 2 hodiny alebo viac, spoločnosť Wizz Air vám musí poskytnúť bezplatné občerstvenie úmerné dĺžke meškania.
Ak je dĺžka meškania na príletovom letisku 3 hodiny alebo viac, máte nárok aj na finančnú náhradu vo výške 250 eur až 600 eur v závislosti od vzdialenosti medzi oboma letiskami.
Nárok na finančnú kompenzáciu máte len v prípade, že meškanie zavinila spoločnosť Wizz Air. Viac informácií nájdete v časti Odškodnenie za meškanie letu.
Vzdialenosť | Zdržanie | Odškodnenie |
---|---|---|
do 1 500 km | 3h+ | 250 eur |
1 500 až 3 500 km | 3h+ | 400 eur |
nad 3 500 km | 3h+ | 300 eur |
nad 3 500 km | 4h+ | 600 eur |
Zrušený let s Wizz Air
Ak spoločnosť Wizz Air zruší váš let viac ako 14 dní pred odletom, máte nárok na bezplatnú zmenu dátumu alebo vrátenie pôvodnej ceny letenky.
Ak je však váš let zrušený menej ako 14 dní pred odletom, máte automaticky nárok aj na finančnú náhradu do výšky 600 eur.
Aj v tomto prípade vám odškodnenie prináleží len vtedy, ak let zruší letecká spoločnosť, a nie z dôvodu nepredvídaných okolností.
Viac informácií o tom nájdete v článku Odškodnenie za zrušenie letu.
Kde môžete požiadať o odškodnenie
Spoločnosť Wizz Air má špeciálny kontaktný formulár na kompenzáciu na adrese wizzair.com/refunds-and-compensations.
Letecké spoločnosti sa však často snažia vyhnúť odškodneniu a celú žiadosť o odškodnenie preťahujú ignorovaním a klamstvom, preto sa obráťte priamo na agentúru.
Aj keď vám spoločnosť Wizzair poskytne kompenzáciu bez výhovoriek, neznamená to, že ju čoskoro uvidíte na svojom účte. Ich obľúbeným trikom (vo všeobecnosti) je čakať až do konca vlastnej 30-dňovej lehoty (niekedy sa vám neozvú ani v posledný deň) a až potom sa tváriť, že vám niečo pošlú. A aj keď si rýchlo vyžiadajú údaje o vašom účte a sľúbia vám, že to máte na účte do 10 pracovných dní, môžete čakať možno 20 a nič sa nestane, kým sa im nepripomenete. Potom vám povedia, že práve zadali platbu a bude to trvať 10-20 pracovných dní, takže sa to potom pekne sčítava.
https://www.apf.gv.at/en/agency-...ights.html Ak letíte do Rakúska alebo z Rakúska a Wizzair nechce poznať svoje povinnosti, obráťte sa na . Skôr či neskôr od nich dostanete kompenzáciu a nemusíte platiť žiadne percentá súkromnej agentúre.
Som veľmi rád, že som nemusel čakať na Wizzair alebo sa pripomenúť, aj keď som si to už predstavoval.
Minulý rok som po žiadosti dostal kompenzáciu v priebehu dvoch alebo troch týždňov (za meškanie kvôli technickému problému na vtedy novej linke BUD-IST).
Myslím, že Varadi bol vďačný za nové sloty do Istanbulu, kde Wizzair začal lietať z BUD-u popri tradičných Turkish Airlines (do IST) alebo Pegasus Airlines (do SAW).
Zaoberám sa tým už takmer mesiac. Niekoľko dní po vyplnení formulára mi sľúbili peniaze do 10 dní a požiadali ma o údaje, ktoré som okamžite poslal. Takmer mesiac po odoslaní nepohli prstom, tak som sa im pripomenul, načo mi prišla správa, že platbu zadali a do 10-20 dní by som ju mal mať na účte, z čoho mi je jasné, že to robia naschvál, aby platbu čo najviac zdržali. Túto zdržiavaciu taktiku na mňa použili už predtým, keď sa ma snažili presvedčiť, že nemám na nič nárok. Najprv to nechali 30 dní hnisať a potom sa snažili vyhovoriť. V skutočnosti došlo k pokroku. 😂