Bol váš let so spoločnosťou SunExpress zrušený alebo meškal 2 hodiny alebo viac? Potom máte nárok na odškodnenie až do výšky 600 eur na osobu.
O odškodnenie môžete požiadať priamo leteckú spoločnosť alebo jednoducho a bezplatne špecializované agentúry.
Odškodnenie podľa nariadenia ES č. 261 sa vzťahuje na všetky lety s miestom odletu v Európskej únii. Keďže letecká spoločnosť je registrovaná v Turecku, toto nariadenie sa nevzťahuje na lety s odletom z letísk mimo EÚ.
Oneskorený let so spoločnosťou Sun Express
V prípade meškania letu o 2 hodiny alebo viac pri odletovej bráne vám spoločnosť SunExpress musí poskytnúť bezplatné občerstvenie úmerné dĺžke meškania.
Ak je dĺžka meškania na príletovom letisku 3 hodiny alebo viac, máte nárok aj na finančnú náhradu vo výške 250 eur až 600 eur v závislosti od vzdialenosti medzi oboma letiskami.
Nárok na finančnú kompenzáciu máte len v prípade, že meškanie zavinila spoločnosť SunExpress. Viac informácií si môžete prečítať v článku Odškodnenie za meškanie letu.
Vzdialenosť | Zdržanie | Odškodnenie |
---|---|---|
do 1 500 km | 3h+ | 250 eur - prihláška online |
1 500 až 3 500 km | 3h+ | 400 eur - prihláška online |
nad 3 500 km | 3h+ | 300 eur - prihláška online |
nad 3 500 km | 4h+ | 600 eur - prihláška online |
Zrušený let so spoločnosťou SunExpress
Ak SunExpress zruší váš let viac ako 14 dní pred odletom, máte nárok na bezplatnú zmenu termínu alebo vrátenie pôvodnej ceny letenky.
Ak je však váš let zrušený menej ako 14 dní pred odletom, máte automaticky nárok aj na finančnú kompenzáciu do výšky 600 eur.
Aj v tomto prípade vám odškodnenie prináleží len vtedy, ak let zruší letecká spoločnosť, a nie z dôvodu nepredvídaných okolností.
Kde môžete požiadať o odškodnenie
O odškodnenie môžete požiadať priamo leteckú spoločnosť prostredníctvom kontaktných údajov uvedených na webovej stránke: sunexpress.com/help-contact.
Letecké spoločnosti sa však často snažia vyhnúť odškodneniu a celú žiadosť o odškodnenie preťahujú ignorovaním a klamstvom, preto sa obráťte priamo na agentúru.