Smartwings v kocke

Smartwings (predtým Travel Service) je najväčšia česká letecká spoločnosť so sídlom na pražskom letisku PRG.
Letecká spoločnosť prevádzkuje najmä lety pre cestovné kancelárie z celej Európy, najmä z Českej republiky, Slovenska, Poľska a Maďarska, ale príležitostne prenajíma svoje lietadlá do celého sveta.
Smartwings prevádzkuje aj niekoľko pravidelných liniek.
Letecká spoločnosť má vo svojej flotile približne 40 lietadiel typu Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8 alebo Boeing 737-700.
Od októbra 2024 je pod prevádzku spoločnosti Smartwings začlenená aj značka ČSA Czech Airlines, ktorá prevádzkuje lietadlá Airbus A220 alebo Airbus A320 vo vlastnom livreji. Smartwing a České aerolínie sú však fakticky jednou spoločnosťou.

Získajte ďalšie tipy na lietanie s Smartwings
Či už letíte s Smartwings prvýkrát alebo opakovane, pozrite si naše praktické tipy a odporúčania:
Zostali nejaké otázky?
Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k článku...
2 komentáre

Piloti Smartwings porušili predpisy, nehode zabránil automatický systém...
Samozrejme, bulvár z toho opäť robí senzáciu, ale 100 metrov je výškových, takže to nebolo až také zlé. Každopádne je to už druhé porušenie predpisov a opäť je do toho zapletený vysokopostavený pilot Smartwings.

Incident by som príliš nezľahčoval. Na stránke Zdopravy.cz, ktorá nie je práve bulvár, o tom diskutuje niekoľko zasvätených ľudí a určite to nepovažujú za bezvýznamné:
Samozrejme, nie je to zanedbateľné, ale považujem za chybu, že sa to Smartwings ako zvyčajne snažili zakryť a nevyšlo to. Na druhej strane, titulky ako plné lietadlo pár sekúnd po havárii sú tiež úplne mimo.
Zdopravy.cz rozhodne nie je bulvár. Ťažko povedať, čo je desivejšie: či veľmi problematická kultúra bezpečnosti v spoločnosti Smartwings (pre ilustráciu: ten jednomotorový blázon Veselý naďalej lieta pre QS), alebo nečinnosť Jágra a zvyšku ÚCL.

@floodland: dal som odkaz na Zdopravy , takže naozaj nechápem, prečo píšeš o bulvári. Jedine, že by si Zdopravy považoval za bulvár - potom by tvoj príspevok mal zmysel...

@floodland - podľa záznamu na FR24 to naozaj vyzerá, že nemali veľa času sa tým zaoberať, frajer Nevole práve reagoval na kritické varovanie GPWS. A mimochodom, ľudia (údajne zo Smartwings) v diskusii o ňom píšu, že v spoločnosti treba sebestrednejšieho a arogantnejšieho človeka a že len málo prvých dôstojníkov v kokpite sa mu odvážilo oponovať. Pripúšťam však, že to môže byť nemiestna ohováračka...

Ach, áno, Smartwings. Nemajú dostatok ľudí, nemôžu konkurovať lowcostom, potrebujú ušetriť, tak si najímajú brigádnikov bokom a takto to dopadá.
@Vlk.7 Zhodou okolností sa o tom hovorí v záverečnej správe o incidente s jednomotorovým lietadlom vo Veselom:
- ignoroval oprávnenú žiadosť F/O o urýchlené klesanie z dôvodu klesajúcej rýchlosti lietadla po vysadení pohonnej jednotky, v dôsledku čoho sa stres posádky stupňoval ,
- vykonával postupy NNC neobvykle rýchlym spôsobom komunikácie, čím obmedzil schopnosť F/O účinne krížovo kontrolovať správnosť ich vykonávania ,
- neprediskutoval s F/O bezpečnostné aspekty vyplývajúce z povahy situácie, čím neumožnil posádke vypracovať realistickú a spoločnú stratégiu na bezpečné dokončenie letu,
- nedodržala zásady CRM na účinné riešenie technických a netechnických problémov ,
- oznámil svoje vlastné rozhodnutia F/O s vysokým stupňom velenia ako skutočnosť ,

@Petr76 - to je naozaj silná káva čítať. Je to ako niečo z epizódy Leteckých katastrof o servilných ázijských posádkach:)

Faktom je, že už dlho nič nevypustili. Uvidíme, či si udržia rovnováhu.

Vyšetrovanie týkajúce sa nedávneho incidentu počas letu do Egypta a vysadenia opitého cestujúceho v Aténach. Prepadá v tomto prípade spiatočná letenka alebo nie? Ide predsa o nepreletený úsek, alebo nie? Alebo sa kvôli tomuto incidentu cestujúci automaticky dostáva na čiernu listinu a už nie je v spoločnosti?
Určite to bol niekto, kto ho kúpil prostredníctvom CK a potom sa naň vzťahujú podmienky CK.
Ale reálne asi ani nemalo v poslednom čase zmysel letieť, pretože letenka priamo do toho Egypta, ktorú by si musel cestujúci kúpiť sám, aby mohol využiť spiatočný let, by stála viac, ako koľko zaplatil za celý zájazd.
Vylúčenie z prepravy, prepadnutie spiatočnej cesty, zaradenie na čiernu listinu a zaplatenie pokuty vo výške straty na medzipristátí.